Eppelskrutt -






Svar på tal

Hanna:
Men är du svensk eller finsk isåfall?
Hur duktig på finska är du på skalan 1-10?
Hur många år är du?
Har du några syskon, hur många?
Har du något djur, vad heter det?


Jag är finlandsvensk. Tro det eller ej, men det finns faktist sådana. ;) Jag är finsk medborgare så om det nu gör mej till finsk så är det väl det jag är.
Jag är inte speciellt duktig på finska i jämförelse med andra i min skola och klass. Har en 7:a på betyget men är helt nöjd med den. Finska och språk över huvud taget är inte riktigt min starka sida. ;)
Jag håller gärna min older hemlig. Inte för att det skulle spela någon roll, men det känns bäst för mig att ha det så.
Jag har en lillebror.
Vi har endast en hamster, Melvin, i familjen. Vi har nämligen katt-allergi i huset så det är inte så många djur vi kan ha. Fiskar har vi haft en gång men de dog...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

[Bara jag ser] Mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback