Eppelskrutt -






Hur man lägger till egna rubriker i menyn

Jag tänkte visa hur man lägger till egna rubriker i menyn, till exempel "Händer i bloggen" och "Kontakt".


Börja med att gå in på Design och Kodmallar.
Sök upp stycket <div id="side">, beroende på var du vill ha rubriken så söker du upp det stället i kodmallen.
Jag tar "Kontakt" som exempel. Jag har Kontakt under länkarna, så jag söker upp det.
När du har hittat stället du skall ha en ny rubrik på, så klistrar du in följande kod:

<div>RUBRIKHÄR</div><br>
TextTextTextText... <br>


( <br> betyder Byt rad. )
Om man tar mitt Kontakt-exempel så börjar koden att se ut såhär:

<br><div>Kontakt:</div>
[email protected]<br><br>



Och blir det inte rätt direkt, så är det bara att testa igen.
Har ni frågor? Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Rebecca ☮

Hur kan man ändra stil på den texten du visade just, t.e.x så att den blir mindre? (: Skulle vara snällt om du berättade. :D

2012-02-16 @ 09:23:05
URL: http://rebeccatio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

[Bara jag ser] Mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback